Skip to content

BMW Isetta

04/12/2011

Όταν τέλειωσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, το ρημαδιό και ο οργασμός αποκατάστασης γεννούσαν ιδέες που έβαζαν μπουρλότο σε ό,τι ήταν γνωστό μέχρι τότε. Ο κόσμος εκινείτο σε δύο ταχύτητες. Από τη μία όσοι προσπαθούσαν απλά να επανέλθουν σε όσα είχαν την δεκαετία του ΄30 και από την άλλη όσοι έβλεπαν ήδη στο μεγάλο μπουμ των ’60s. Στην αυτοκίνηση, με το πετρέλαιο να έχει φθάσει σε δυσθεώρητα ύψη από άποψη τιμής και τις νέες αστικές ανάγκες να επιβάλλουν τη χρήση κάποιου οχήματος για να μπορεί κανείς να ακολουθήσει τους ξέφρενους ρυθμούς της ανάπτυξης, το trend ήταν ένα: όσο πιο μικρό, τόσο πιο καλό. Ο “σκαραβαίος” της Volkswagen γνώριζε μεγάλες δόξες, αλλά ακόμη κι εκείνο το εμβληματικό “μίνι” αυτοκίνητο των late ’30s ήταν μεγάλο για κάποιους. Το Iso Isetta ήταν η λύση της ρημαγμένης Ιταλίας και της λυσσασμένης βιομηχανίας της να ξαναβρεθεί στο προσκήνιο.

Πριν καλά καλά προλάβει να κάνει εντύπωση με το ελάχιστο μέγεθός του (χωρούσε μετά βίας δύο άτομα), τη μία και μοναδική του πόρτα (άνοιγε από μπροστά, φανερώνοντας και την κολώνα του τιμονιού), την ελάχιστή του κατανάλωση (τι να κάψει ένας κινητήρας 236 κυβικών εκατοστών;), η BMW υιοθέτησε το σχέδιο κι έφτιαξε την δική της εκδοχή του Isetta που διατήρησε στην παραγωγή από το 1955 ως το 1962. Πούλησε πάνω απο 160.000 κομμάτια. Κι όμως, ελάχιστα σώζονται ως σήμερα. Και όσα υπάρχουν δημοπραττούνται σε μυθικές τιμές κάθε λίγο. Εδώ και τέσσερα χρόνια στην γερμανική εταιρεία συζητούν μια αναβίωση του Isetta, όπως έγινε με το Mini, το Beetle. και το 500αράκι της Fiat. Μακάρι. Και μετά να παίρνει σειρά το ντεσεβώ…

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: