Ποιος είναι τελικά ο @barackobama;
Τη μέρα που το Netflix ετοιμαζόταν να εξαπολύσει στο τηλεοπτικό σύμπαν τον β’ κύκλο του “House Of Cards” γράψαμε για το tweet του Προέδρου των ΗΠΑ που εκλιπαρούσε: «Νο spoilers please». Σήμερα ερχόμαστε να ανακαλέσουμε ένα κομμάτι της δημοσίευσής μας. Το tweet έγινε κανονικά. Από τον λογαριασμό του Barack Obama. Που είναι πιστοποιημένος από το Twitter. Και ο Πρόεδρος είναι όντως fan της σειράς (πώς θα μπορούσε να μην είναι, άλλωστε;). Αλλά το tweet δεν το έγραψε ο ίδιος ο Obama. «Χαίρω πολύ» θα μου πείτε, «κανείς τόσο σπουδαίος και τόσο απασχολημένος δεν χειρίζεται μόνος του τον λογαριασμό του στο Twitter». Κι αυτό είναι αλήθεια. Όμως η περίπτωση του @barackobama είναι λίγο πιο μπερδεμένη –κι αφού μπήκαμε στη διαδικασία να διορθώσουμε το λάθος μας, αξίζει να μάθουμε πέντε πράγματα παραπάνω για τον λογαριασμό με τους 41,6 εκατομμύρια παραπλανημένους followers.
Όχι, δεν έπεσε ο Πρόεδρος θύμα Κινέζων hackers (που τόσο πολύ θα ταίριαζε και με τα όσα διαδραματίζονται στον β’ κύκλο του “House Of Cards”). Η πραγματικότητα είναι πιο πεζή. Πριν από δέκα περίπου μήνες, το Wire, σε ένα ρεπορτάζ του είχε αποκαλύψει (ή καλύτερα, εξηγήσει) ότι ο @barackobama δεν τουιτάρει εκ μέρους του Προέδρου των ΗΠΑ, αλλά για λογαριασμό του Organizing For Action, δηλαδή της ΜΚΟ (της μη κερδοσκοπικής εταιρείας, καλύτερα, ας μη λέμε ΜΚΟ τέτοιες μέρες) που μετά τη δεύτερη νίκη του Barack Obama στις Προεδρικές Εκλογές και τη διάλυση της ομάδας που διαχειριζόταν την οργάνωση της προεκλογικής του καμπάνιας, ανέλαβε τη διαχείριση όλων αυτών που δεν θα μπορούσαν να κλείσουν (π.χ. το λογαριασμό του στο Twitter). Στο «βιογραφικό» του @barackobama εξηγείται με σαφήνεια ότι τον λογαριασμό τον τρέχει η OFA, καθώς και το πότε τουιτάρει ο ίδιος ο Πρόεδρος (“This account is run by Organizing for Action staff. Tweets from the President are signed –bo”). Ωστόσο, η πλειονότητα του κόσμου (μεταξύ τους κι εμείς, την περασμένη εβδομάδα) πιστεύει ότι αν ο ίδιος ο Obama θέλει να κάνει ένα καλαμπουράκι, μπορεί να το κάνει εκεί –αφού το έκανε μέχρι τη μέρα που κέρδισε τις εκλογές.
Το περίφημο “No spoilers please” της 13ης Φεβρουαρίου πάντως δεν το ακολουθούσε κάποιο –bo, ούτε θα βρεις κάποιο πρόσφατο –bo αν αρχίζεις να ξεψαχνίζεις το λογαριασμό. Τι γίνεται λοιπόν όταν η OFA ποστάρει τέτοια tweets; Είναι άλλο πράγμα να ανεβάζουν ατάκες από εμπνευστικούς λόγους του Προέδρου ή links στο πρόγραμμά του κι άλλο να πετάνε τέτοιες ατάκες, που μοιάζουν προσωπικά σχόλια, ή –ακόμη χειρότερα– να απαντάνε σε κόσμο που νομίζει ότι τους γράφει ο ίδιος ο Obama. Η OFA είναι σαφής: Δεν συνεργάζεται με τον Λευκό Οίκο στη διαχείριση του λογαριασμού. Τότε τι ακριβώς συμβαίνει; Απ’ ότι φαίνεται, η OFA προσπαθεί να συνεχίζει τη χρήση του λογαριασμού με τον τρόπο που γινόταν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας. Δηλαδή όχι μόνο ως ένα μέσο για να παρουσιάζονται τα έργα και οι ημέρες του Barack Obama, αλλά –κυρίως- για μια πιο άμεση επαφή με το λαό του. Προφανώς και στην προσπάθεια αυτή απολαμβάνει ενός ΟΚ από το Λευκό Οίκο, ή απλά μια ανοχής που πιθανότατα θα πάψει αν τα tweets της OFA ως @barackobama αρχίζουν να παίζουν άλλο ρόλο από αυτόν που πρέπει. Ποιος θα μπορούσε να είναι αυτός; Σκεφτείτε το εξής απλό: Στις 13 και 14 Φεβρουαρίου πάνω από 40.000 retweets του περίφημου “No spoilers please” σημειώθηκαν πριν το Netflix απελευθερώσει το “House Of Cards”. Αν αυτό δεν είναι ο ορισμός της viral διαφήμισης, τότε ποιος είναι;